niedziela, 26 października 2014

Stephen King "Misery"

"Misery" Stephena Kinga to książka z gatunku thriller (dreszczowiec). Książka opowiada o losach Paula Sheldona. Jego życie w domu Annie Wilkes to prawdziwa męczarnia. Dom tortur.  Książka jest adresowana do nastolatków i młodzieży. Nie dla dzieci. Przyznam, że miałem pewne trudności z przeczytaniem. książka jest pisana bardzo małą czcionką a stron jest 440. Wiele razy odstawiałem ją w kąt i obiecywałem sobie, że już jej nie przeczytam, a potem znowu ją czytałem i tak dalej. Ale w końcu postanowiłem, że co mnie nie zabije, to mnie wzmocni i doczytałem. Przyznam, że czasami patrzyłem na książkę z obrzydzeniem. Nie spodziewałem się że będzie tak drastyczna. Fragmenty książki. gdzie Annie odrąbuje siekierą nogę Paula a potem rana podpala palnikiem lub odcina mu kciuka nożem elektrycznym przyprawiały mnie o dreszcze. W końcu doczytałem do końca i się ucieszyłem po przeczytaniu tego zdania:

TO JUŻ KONIEC MOJEJ OPOWIEŚCI

Myślę że pomimo kilku minusów można ją jednak polecić.  


Oto grubość książki:


1 komentarz:

  1. Fakt, pod względem brutalności Misery zdecydowanie nie jest bajką dla dzieci ;) Już ekranizacja wypada pod tym względem znacznie łagodniej. Nie zmienia to jednak faktu, że powieść jest świetna :D

    OdpowiedzUsuń